Luustokurssi

Onko sinulla todettu osteoporoosi/osteopenia? Kiinnostaako sinua, miten voit vaikuttaa luustosi kuntoon? Lähde mukaan Luustokurssille!

Kurssilta saat eväitä pitkäaikaisen sairauden kanssa elämiseen sekä tietoa, tukea ja potkua osteoporoosin omahoitoon. Kurssilla käsitellään monipuolista ravitsemusta, kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saantia, liikuntaa sekä kaatumisen ehkäisyä. Omahoito ja sen nivoutuminen arkeen lähtevät liikkeelle omista tavoitteista, joita kohti edetään kurssilla pienin ja konkreettisin askelin. Lisäksi tarkastellaan omaa matkaa osteoporoosin kanssa ja siinä eteenpäin kantavia voimavaroja. Vertaistuki ja kokemusten vaihtaminen ryhmässä on kursseilla keskeistä.

Kurssien ohjaajina toimivat kuntien sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan ammattilaiset, jotka ovat lähteneet Luustoliiton kuntoutusyhteistyöhön mukaan. Alla olevasta, päivittyvästä listasta löydät tulevat kurssit. Osa kunnista järjestää yhteistyössä Luustoliiton kanssa kertaluontoisia Luustoinfoja. Mikäli omalla paikkakunnallasi ei ole kuntoutustoimintaa, voit hakea verkossa tapahtuvalle Luustokurssille.

Luustokurssit keväällä 2018: Lisää kursseja päivitetään tälle sivulle alkuvuonna 2018.

Helsinki (kurssit on suunnattu helsinkiläisille eläkeläisille tai työttömille, joilla on diagnosoitu osteoporoosi tai osteopenia)

Luustokurssit vuonna 2017:

• Luustokurssi Kinaporin palvelukeskuksessa 9.1. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Pohjois-Haagan palvelukeskuksessa 18.1. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Pohjois-Haagan palvelukeskuksessa 20.2. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Koskelan palvelukeskuksessa 21.3. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Riistavuoren palvelukeskuksessa 6.4. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Töölön palvelukeskuksessa 19.4. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Kampin palvelukeskuksessa 19.4. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Pohjois-Haagan palvelukeskuksessa 25.9. alkaen (TÄYNNÄ)
  • Luustokurssi Munkkiniemen palvelukeskuksessa 18.10. alkaen (TÄYNNÄ)

Järvenpää